News

My first lifting

23 May 2022
Some time later begun works for my new color scheme. The idea was to keep the yellow basis - following both Mr Nicolle's wish : "Not another green Cub"...

Mon premier lifting

23 May 2022
Peu de temps après ont commencé les travaux de ma nouvelle décoration. L’idée était que je reste jaune - suivant en cela à la fois le souhait de M....

From Squadron to Wing

21 May 2022
Becoming a flying unit, the Squadron rightly deserved a promotion. The name changing was approved by the CAF Headquarters end 2003, and validated in general assembly on November 22,...

Du Squadron au Wing

21 May 2022
Devenu une unité navigante, le Squadron méritait bien une promotion. Le changement de dénomination a reçu l’approbation de la CAF fin 2003, et a été entériné en assemblée générale...

Persan-Beaumont

15 May 2022
L’histoire du terrain de Persan-Beaumont remonte à 1914. Première Guerre mondiale Ce qui n’était encore qu’un champ d’aviation a vu se croiser durant tout le conflit différentes escadrilles de...

Persan-Beaumont

15 May 2022
The history of Persan-Beaumont airfield dates back to 1914. World War I What was only a "field for aircraft"  hosted throughout the war different Flights of the French Army...

Le convoyage

8 May 2022
J’ai quitté le terrain de Sézanne à 14h15, piloté par Claude Requi et Patrick Pierre-Pierre, et j’ai rejoint une heure et vingt minutes plus tard mon nouvel aérodrome d'attache...

The ferry flight

8 May 2022
I left Sézanne airfield at 2:15 PM, piloted by Claude Requi and Patrick Pierre-Pierre, and reached one hour and 20 minutes later my new home, Persan-Beaumont, north-west of Paris....

La rencontre

6 May 2022
L’affaire faite, l’équipage de pilotes convoyeurs Claude Requi et Patrick Pierre-Pierre, conduits par le président Bernard Delfino et son épouse Fumiko, ont pris la route pour le terrain de...

Meeting my crew

6 May 2022
Once the deal sealed, the ferry crew, Claude Requi and Patrick Pierre-Pierre, driven by Bernard Delfino, FSS president, and his wife Fumiko, left for Sézanne airfield on July 23,...

Au sein du French Supporter Squadron

4 May 2022
Cette bande de doux-dingues, c’était le French Supporter Squadron, qui était depuis 1996 la branche française de la Commemorative Air Force, une association dont le but est… mais je...

Within the French Supporter Squadron

4 May 2022
This bunch of gentle nuts was the FSS, or French Supporter Squadron, since 1996 the french branch of the Commemorative Air Force, an association whose vocation is to… but...

My path in France

1 May 2022
After my landing in France, by owners near Paris, I got a rejuvenating cure, new spars, news hours for my engine, and was painted… yellow. On December 2, 1992,...

Mon histoire en France

1 May 2022
Après mon arrivée en France, chez mes propriétaires en région parisienne, j’ai suivi une cure de jouvence, reçu des longerons neufs, un bon potentiel moteur, une peinture... jaune. J’ai...

Restoration of the CAF French Wing Piper Cub, help bring "The Little Blue Cloud" back into the sky

29 April 2022
  Introduction The Commemorative Air Force, CAF, is the largest flying museum in the world with 180 aircraft, most of which date from World War II. The CAF was founded...

F-GHLQ - The story of Little Blue Cloud

28 April 2022
People call me Lima-Quebec, that’s my surname; but my official name at the Registry Office is Foxtrott-Golf-Hotel-Lima-Quebec. As a matter of fact, my new foster parents baptized me like...

F-GHLQ - L’histoire du Petit Nuage Bleu

28 April 2022
On m’appelle Lima-Québec, c’est mon surnom ; mais mon véritable nom à l’État-Civil est Foxtrott-Golf-Hotel-Lima-Québec. En fait, ce sont mes nouveaux parents adoptifs qui m’ont baptisé comme cela quand...

Welcome on the "new" Piper Cub F-GHLQ page

2 April 2022
You will find here in a serial form the story of Piper Cub NE-1 26359 through out WW2, within the US Navy and Airship Squadron 32, reenacted by the...

Bienvenue sur la page du "nouveau" Piper Cub F-GHLQ

2 April 2022
Vous retrouverez ici sous forme de feuilleton l'histoire du Piper Cub NE-1 26359 au sein de l'US Navy et de l'Airship Squadron 32 pendant la Deuxième Guerre mondiale, reconstituée...

Looking for original instruments for our restoration project, Piper J3

19 December 2021
Looking for original instruments (not Wag Aero copies) for a restoration project, Piper J3 Cub : - Waltham P/N 496163 tachometer - U.S. Gauge P/N 496159 Oil pressure gauge...
1 2 3 4 9